kehidupan

Perkataan yang Mengubah Kehidupan.
UL 33:44-47.
46 berkatalah ia (Musa)kepada mereka: "Perhatikanlah segala perkataan yang kuperingatkan kepadamu pada hari ini, supaya kamu memerintahkannya kepada anak-anakmu untuk melakukan dengan setia segala perkataan hukum Taurat ini.
Setiap perkataan yg disampaikn oleh Musa adalh Firman Allah yg harus disampaikn kepada umat untuk diperhatikan dan lakukanl. bagi kita saat ini Firman Tuhan merupakan petunjuk sekaligus Guru besar dalam bidang kehidupan sehari2.jadi bagi siapa yg mentaatinya akan memperoleh berkat kehidupan yg luar biasa.untuk itu setiap hari kita patut perkatakan dalam hidup kita akan setiap Firman  Tuhan yg akan membangun dan meneguhkan Iman.
sebab apa yg kita ucapkan akan Terjadi.
perkatakanlah pada diri kita; Firman-MU Tuhan mengubah hidupku,FirmanMU Tuhan yg menjadikan ku dan membuat aku mampu sampai hari ini.dan seterusnya.dan perlu kita sampaikan pada anak2 kita sampai turun temurun.
ayat 47  Sebab perkataan ini bukanlah perkataan hampa bagimu, tetapi itulah hidupmu, dan dengan perkataan ini akan lanjut umurmu di tanah, ke mana kamu pergi, menyeberangi sungai Yordan untuk mendudukinya."
Haleluya Terpujilah Tuhan dgn segala Firman-Nya.
dari Felix

Popular Posts