mengubah hidup

Ul 32 : 44-47
" Perkataan yg mengubah hidup "

 46. berkatalah ia kepada mereka: " Perhatikanlah segala perkataan yang kuperingatkan kepadamu pada hari ini, supaya kamu memerintahkannya kepada anak- anakmu untuk melakukan dengan setia segala perkataan hukum Taurat ini.

47 Sebab perkataan ini bukanlah perkataan hampa bagimu, tetapi itulah hidupmu, dan dengan perkataan ini akan lanjut umurmu di tanah, ke mana kamu pergi, menyeberangi sungai Yordan untuk mendudukinya. "

Perkataan FT adalah perkataan yg membuat hidup kita menjd hidup/bertumbuh  bkn hanya secara jasmani tetapi juga rohnya !

Jika Musa dibag akhir hidupnya msh ingat unt memberi pesan kpd pengikutnya unt mewariskan perkataan hukum Taurat kpd anak-anak mrk serta unt setia melakukannya,bgmn dgn kita saat ini ? Mshkah kita hanya memikirkan warisan harta yg tdk kekal saja kpd anak-anak kita ?

Hari ini Tuhan ingatkan lg bhw warisan yg plg penting bg anak-anak sy adalah perkataan Firman  yg memberi hidup serta unt setia melakukannya  bukan hanya warisan emas,rumah ataupun deposito yg semuanya itu bersifat tdk kekal

Pertanyaan yg perlu kita renungkan lg secara pribadi adalah : sdhkah FT itu menjd kehidupan didlm hidup kita ??
dari Nanto

Popular Posts